Vi söker en säljsupport / administratör / koordinator

adminKarriär

Trivs du som bäst när du får kombinera administrativt arbete med social kontakt? Lockas du också av möjligheten att påverka din egen roll? Som säljsupport hos oss på Cumatix får du chansen att arbeta i en utvecklingsbar roll inom vilken din servicemedvetenhet och administrativa förmåga värderas högt.

Om företaget

Cumatix AB är ett expansivt bolag som marknadsför och säljer komponenter inom området kontrollerad rörelse såsom servomotorer och feedbacksensorer. Försäljningen bedrivs projektorienterat med långa säljcykler och ofta kundunika lösningar. De riktar sig främst mot nordiska OEM-tillverkare med stor andel export men har även betydande försäljning i övriga Europa och Asien. Cumatix AB ingår i den börsnoterade teknikhandelskoncernen Addtech AB. På kontoret i Bromma sitter du tillsammans med ditt team och även ett av Cumatix systerbolag. Gruppen du kommer att tillhöra präglas av positiv stämning samt målinriktat arbete.

Arbetsuppgifter

Som säljsupport på Cumatix har du en viktig funktion och varierande arbetsuppgifter med fokus på kund- och leverantörskontakt samt administration. Du ansvarar för affärssystemet och arbetar där i med leveransplaner, kundorder, leverans- och kundfakturor samt kvalitetsarbete. Mot kunder och leverantörer är du ansiktet utåt och kommunicerar kontinuerligt med dessa parter, vilket sker både på svenska och engelska. I rollen fungerar du även som kontaktyta mot lagret och hanterar bland annat tullfrågor. Du är därtill kontaktperson gentemot fraktbolag samt gör sammanställningar och rapporter till kunder och koncern. Du ser till att produkterna kommer ut till kunder och säkerställer att det är korrekta leveranser. Eftersom du tillhör ett mindre team, som präglas av hjälpsamhet, kan även andra administrativa uppgifter förekomma. Avslutningsvis ges du stort inflytande på din egen roll och får möjligheten att ta på dig mer ansvar vartefter; din kreativitet och vilja att utvecklas välkomnas varmt.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Tidigare erfarenhet av liknande roll, gärna inom branschen
• Erfarenhet av arbete med internationella kunder och leverantörer är meriterande
• Erfarenhet av affärssystem, Microsoft Business Central (tidigare Dynamics NAV) är meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

För att trivas i rollen som säljsupport är du flexibel och prestigelös eftersom du har många olika arbetsuppgifter dagligen. Det är viktigt att du är noggrann då både skriftlig och muntlig kommunikation är en stor del av arbetet, där korrekt information ska förmedlas med hög professionalitet. Eftersom du är nyckelpersonen i att samordna försäljning och orderflödet så är det även viktigt att du har fallenhet för att hålla god ordning och struktur i ditt arbete. Vidare är du initiativtagande och självgående med god förmåga att driva ditt arbete framåt och prioritera rätt. Eftersom du har mycket kontakt med kunder och leverantörer ser vi även att du är serviceinriktad samt motiveras av kundkontakt och service i toppklass.

Läs mer och sök tjänsten här! >